2013. április 24., szerda

Kyung Hee Egyetem


Még a követségen kaptuk a fülest, hogy cseresznye- és magnóliafa virágzáskor feltétlenül sétáljunk el Korea legszebb egyetemi negyedébe is. A neogótikus épületek és az azokat körbeölelő gyönyörű park látványa egész biztosan felejthetetlen diákéveket garantál.
Nekünk meg egy újabb kellemes szöuli élményt.
http://www.khu.ac.kr




Grand Peace Hall - a látszat néha csal, ez nem egy katedrális, az egyetem színházterme és néhány iroda található benne:











az egyetem központi épülete, amely 1949-ben nyitotta meg kapuit:   



a meseszép egyetemi park:



és egy nem gótikus őrbódé:




6 megjegyzés:

  1. Szia Mariann!
    Örülök, hogy rendeződni látszanak a politikai viharok! Tényleg gyönyörű a park, de meglepő az építészet. Hogyhogy ennyire angolosra sikerült nekik? Korea angol gyarmat volt és így kompenzáltak vagy valami más oka van? Még a parkon sem látni az ázsiai hatást.
    Juli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Errefelé inkább az amerikai hatás érvényesül, ezek az épületek is a patinás amerikai egyetemeket utánozzák - azok meg ugyebár az angolokat. Így zárul be a kör:-)
      puszi

      Törlés
  2. Hát, ha nincs az utolsó fotó, meg nem mondtam volna, hogy Ázsia :) és a növények sem árulkodnak.... gyönyörű...

    VálaszTörlés
  3. Én is gondolkodtam azon, hogy megviccellek benneteket, hogy már Európában vagyunk és ott sétálgatunk :-)
    Legközelebb valami igazi ázsiai téma jön, ígérem.

    VálaszTörlés
  4. Nem baj, ha nem "igazi ázsiai", ez is Szöulhoz tartozik, ezért mindenképpen érdekes! :)

    VálaszTörlés