2013. október 8., kedd

Japán - Koyasan

Anyukámnak hála a gyerekeket ezúttal otthon hagyhattuk és az elmúlt napokban egy igazi felfedező túrán jártunk Japánban.
A fiúknak is nagy élmény lett volna ez az utazás, de minden bizonnyal napi néhány órás városlátogatásban ki is merült volna a lelkesedésük, nem beszélve a többszöri átszállással tarkított vonatozásokról, a kolostori kosztról vagy a hajnali szertartásról. Mi viszont egy jó nagyot turistáskodtunk, rengeteget sétáltunk, minden nap holtfáradtan, de tengernyi élménnyel keveredtünk ágyba.
Gábor szinte minden hónapban munka ügyben jár Tokióban, így velem együtt őt is jobban érdekelte a régi főváros, Kiotó. Ezen kívül akartunk még valami különleges élményt, amit aztán a koyasani kitérőnkkel sikerült is begyűjteni.

Meglepő módon a National Geographic 400 oldalas Japánról szóló útikönyve mindössze egy rövid mondat erejéig tesz említést Koyasanról, de szerencsére egy tripadvisori élménybeszámoló kellően felcsigázott ahhoz, hogy ezt a 900 méter magasan fekvő ősi buddhista központot is felkeressük, s aminek köszönhetően az eddigi ázsiai utazásaink egyik, ha nem a legnagyobb élményével lettünk gazdagabbak.

Osaka Szöulból bő egy órás repülőúttal könnyen elérhető, onnan pedig Japán hiper-szuper vasúthálózatával nem jelent nagy gondot egy körutazás megszervezése. Már ott "gyanússá" vált a rendszer, hogy amikor terveztem az átszállásokat, nem napi néhány, hanem negyed óránként legalább 5-6 féle variációt dobott ki még egy-egy bonyolultabbnak tűnő szakaszra is. Végül minden gond nélkül zajlott a nagy vonatozás, nagyon jól éreztük magunkat, a japán emberek még a koreaiaknál is kedvesebbek és segítőkészek, Koyasant pedig tényleg kár lett volna kihagyni.

Koyasan

A Shingon nevű buddhista iskola alapítója Kobo Daishi a Koya-hegy nyolc hegycsúccsal körbe ölelt kicsi fennsíkját a lótuszvirág szirmaihoz hasonlította és úgy gondolta, hogy ennél alkalmasabb helyszínt nem is találna Japánban a szerzetesek tanításához. 824-ben épült itt az első kolostor, de ma már több, mint 100 kisebb-nagyobb templom fekszik a kisvárossá fejlődött Koyasan területén. A szerzetesek évente több ezer zarándokot és turistát látnak vendégül, számos buddhista fesztivált rendeznek errefelé, itt található ma Japán legnagyobb buddhista temetője és 2004 óta az UNESCO Világörökségek Listáján is szerepel "A Kii-hegység szent helyei és zarándokútjai" között.

Fotókat az albumban találtok itt, s hogy kedvet kapjatok fellapozni, íme néhány közülük ízelítőül:

a szállásunk - az itt található 54 szállás közül 52 ehhez nagyon hasonló:

a szobánk - rizspapír ablakok, vékony, mozgatható paravánfalak, közös fürdő (zsámolyos zuhanyokkal, forró vizes merülőmedencével):

a templomi szállásunk buddhista szentélye - itt volt a közös reggeli szertartás 6:30-kor

Konpon Daito - az eredeti templom 816-ban épült. Az 50 méteres pagoda egy olyan mandalának a középpontja, mely nem csak a Koyasant körbeölelő hegyeket, hanem egész Japánt is lefedi:

pagodákból itt nincs hiány:

néhány utcarészlet:

Okunoin temető - 200 ezer faragott kő- és fasíremlék mellett itt található Kobo Daishi mauzóleuma is:

folyt köv. Kiotó...

1. Ismét csodaszép helyeken jártatok!!! És nagyon jók a fotók! :))) milyen szépek és megnyugtatóak ezek a kertek....

2. Sokat gondoltam Rád, mikor a kertekben sétáltunk:-)
    Majd a kiotói képek között találsz még néhány kerti fotót, puszi