2014. szeptember 18., csütörtök

Magyarok mindenhol


Mennyire igaz a mondás, hogy bármerre járunk a nagyvilágban, mindenhol magyarokba botlik az ember! 
Emlékszem egyszer Szingapúrban metróztam és pont egy Ausztráliában élő magyar házaspár mellé sikerült leülnöm. Elég kevés a valószínűsége, hogy egy 5 milliós ázsiai nagyvárosban magyar hangot halljunk, de hogy pont egy metrókocsiban keveredjünk egymás mellé, az tényleg nagy örömködésre adott okot. 

Egyik este itt Szöulban sétáltunk a Han folyó partján és azt elemeztük Gáborral, hogy miért van az, hogy errefelé mindenki a telefonját bújja. Rengeteg helyen van ingyen vagy jelszavas wifi a városban, így az üzletekben, metróban, múzeumokban és sokszor az utcán is, de gondoltam megnézem, hogy az itteni rakparton mi a helyzet. Egy csomó hotspot-ot találtam, köztük egy "barackmag" nevűt is. Elkezdtem jó hangosan beszélni, hátha a tulajdonos majd felkapja a fejét, de ezúttal nem jött be a dolog. A fiúk szerint szerint csak Obama távoli rokonát, Maggie-t rejtette a név... 

Ezen a hétvégén azonban sikeres rácsodálkozásom volt. 
Már az idegörlő építkezésünk alatt megfogadtam, hogy ha visszajövünk, akkor egy hegyi kolostorba megyek regenerálódni. Ennek most jött el az ideje (templestay: nagyon érdekes és szép élmény volt -meditáció az erdőben sétálva, ülve, táncolva stb. - teljesen kisimultam...).

Amikor az első beszélgetés során kiderült, hogy honnan érkeztem, egyszerre minden koreainak fülig ért a szája. Kiderült, hogy ugyanebben a Hwagyesa templomban tanult évekig az a magyar szerzetes, akit Dél-Koreában ma már az egyik legnagyobb külföldi zen buddhista tanítóként tisztelnek.
Chong An Sunim azóta is visszatérő vendég Dél-Koreában, legutóbb nyár elején az ország első számú egyetemén tartott előadást és népszerű dharma beszédeit a koreai buddhista televízió is gyakran közvetíti:





A koreai kolostorok mintájára néhány éve Magyarországon is megépült az első hanok zen-templom. A visegrádi-hegység Búbánat-völgyében megbújó Wonkwangsa ideális helyszín minden meditálni vágyónak.


http://www.wonkwangsa.net/

A magyar szerzetessel készült riport itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése