2013. február 8., péntek

Testmelegítés koreai módra



Mostanában rekord hideg idők járnak errefelé. A helyiek is csak panaszkodnak, mert sok-sok éve nem fagyoskodtak ennyit, mint mostanában. Ma reggel mínusz 16 fokra ébredtünk, de napközben is csak maximum – 10 oC várható, igazi zimankó. Ott tartunk, hogy csak jégoldóval tudunk bejutni a házba, ami azért elég mókásnak tűnik a trópusok után. Sajnos a szép vastag hótakaró is jéggé fagyott, recseg-ropog, ha rálépünk.
Szerencsére itt a hideg ellen könnyedén védekezhetünk.
Mikor nemrég a Speciális Olimpián jártunk, ott osztogattak kézmelegítő párnácskákat, én akkor láttam ilyet életemben először. Kicsi puha, papír zsákocska, megtöltve valamilyen speckó (nem mérgező) anyaggal. Ha kivesszük a csomagolásból és egy kicsit megtapicskoljuk, akkor reakcióba lép a töltelék és elkezd melegedni. Akár 12 órán keresztül is ontja a meleget, átlag 50 fokon. A kézmelegítőt értelemszerűen markolászni kell, de létezik a lábat melegítő, a zoknira ragasztható változat is, illetve van olyan is, amit ruhán keresztül a testünk különböző pontjaira rögzíthetünk.
Olyan, mint egy mobil mini kandalló, ami a fázós emberkéknek igazán praktikus találmány:-)


3 megjegyzés:

  1. nekem is van valahol egy (kettő) hasonló párnácskám, nagyon jópofa dolog, de még csak néhányszor használtam. Azért valljuk be, ez a tél sem volt/van olyan rettenetesen hideg itt Magyarországon... szerencsére...

    VálaszTörlés
  2. Vártam a bejegyzésed Rita!!! Hol használtad? Berlinben, vagy Bécsben?

    VálaszTörlés
  3. Igen Ritus, én is Rád gondoltam egyszerre, majd viszek is még néhány csomaggal, ha jövőre mégis beütne a nagy zimankó és elfogyna a készleted:-)
    De képzeljétek ezek a koreaiak még fázósabbak, Gábor munkatársai közül sokan le sem vetkőznek, hanem a kinti kabátjukban ücsörögnek egész nap az irodában, míg ő egy szál ingben sem fázik.

    VálaszTörlés